Wikipidia:Madali: Pabidaan ralatan

Konten dihapus Konten ditambahkan
sKadada kasimpulan babakan
J Subhi (pandir | sumbangan)
Kadada kasimpulan babakan
Baris 1:
[[Berkas:Real Life Barnstar.jpg|thumb|right|SebuahSabuah [[bintang]] penghargaanpangharagaan]]
'''BintangWikiMadaliWiki''' ({{lang-en|barnstars}}) adalah penganugerahanpenganugarahan atauatawa penyematanpanyamatan bintang virtualpirtual ala [[Wikipedia]] yangnang diberikandibariakan satuasa penggunapamuruk keka penggunapamuruk yangnang lainnya di Wikipedia (sepertinangkaya halnya [[Bintang Mahaputra]] dalam dunia nyata).
 
Ini adalah kebiasaankabiasaan para [[penggunapamuruk]] denganlawan memberikanmambariakan penghargaanpangharagaan khusus berupabarupa BintangWikiMadaliWiki kepadakapada para [[kontributorpanyumbang]] atas kerjagawi keras merekakaras-nya. UntukGasan memberikanmambariakan penghargaanpangharagaan kepadakapada seseorang, cukup hanya menempatkanmaandak-akan templatcitakan di halamantungkaran pembicaraan merekapamandiran-nya (atauatawa halamantungkaran penghargaanpangharagaan merekaiinya), danwan memberikanmambarikan [[komentarkumintar]] atas penghargaanpangharagaan tersebutngitu. JikaAmun AndaPian yakin untukhagan memberinyamambainya, jangankada usah malusupan-malusupan!
 
== SejarahSajarah ==
 
'''BintangWikiMadaliWiki''' diperkenalkandipinadu-akan keka [[WikipediaWikipidia]] pada bulan [[DesemberDisimbir]] 2003. SejakTumatan itu, [[konsepkunsip]] ini telahsudah menjadi tertanamtatanam di budaya WikipediaWikipidia. PenghargaanPangharagaan ini adalah bagianhapat darimatan ''Kampanye KebaikanKabaikan'' danwan dimaksudkandimaksudakan untukhagan mempromosikanmampromosiakan [[WikipediaWikipidia:EtikawikiAtikawiki|EtikaWikiAtikaWiki]] danwan [[CintaWiki]]. MerekaIinya bebasbibas untukgasan memberimambari danwan merekaiinya membawamambawa kebahagiaankabahagiaan kepadakapada penerimanyapanarimanya.
 
== Saran dalam pemberianpambarian ==
 
SaatWayah memberikanmambariakan sebuahsabuah '''BintangWikiMadaliWiki''' ingat selalusalalu untukhagan memberimambari teksnaskah yangnang relevan danwan sopan tentangpasal pemberianpambarian itungitu. Di bawah ini adalah beberapababarapa templatcitakan BintangWikiMadaliWiki. AndaPian jugajua dapatkawa mendesainmandisain penghargaanpangharagaan AndaPian sendirisurang..
 
Ada banyak jenismacam '''BintangWikiMadaliWiki'''. PastikanPastiakan pilihan AndaPian adalah adil danwan tepatpas, yangnang akan membantumandangani mencegahmancagah penggunaanpamurukan berlebihanbalalabihan. Ingat bahwabahua masih ada cara lain untukhagan menunjukkanmanunjukakan penghargaanpangharagaan AndaPian kepadakapada penggunapamuruk lain, sepertinangkaya komentarkumintar di halamantungkaran pembicaraanpamandiran penggunapamuruk.
 
{{tl|Madali Wikipidia}}
Baris 37:
[[lt:Vikipedija:Ordinai]]
[[hu:Wikipédia:Barnstar]]
[[ml:വിക്കിപീഡിയ:നക്ഷത്രബഹുമതികള്‍നക്ഷത്രബഹുമതികള്]]
[[mr:विकिपीडिया:बार्नस्टार]]
[[nl:Wikipedia:Sterren voor bewezen diensten]]